Madordning - Distriktsskolen

Ved Løgumkloster Distriktsskole har vi kantine, der producerer mad, der sælges dagligt i de to store frikvarterer. Købet er et supplement til madpakken.
Købet fordrer IKKE forudbestilling. Der kan ikke købes med kontanter, men der udleveres ved indskrivning et købekort fra Skolepenge, hvor der sættes penge ind på. Bliver købekort væk, kan et nyt købes for kr. 20. og de penge der var på det gamle overføres via mailadresse og login til Skolepenge.

I kantinen sælges blandt andet:
Pølsehorn, frugtmix, kantineboller, frikadelleboller, pizzasnegle sæsonvarer som risengrød, ugentlig en varm ret og meget andet.
Maden produceres så vidt muligt med bevidsthed om, at det er skolemad, der skal være sund. Således bruges ofte speltmel, gulerødder, grovkornede produkter osv.
Skolebestyrelsen kvalitetsvurderer med jævne mellemrum det, der produceres i kantinen.

De ældste elever tjener lidt penge til klassekassen ved at hjælpe til ved salg i frikvarterer.

I kantinen er ansat Jette Lausten, der sætter en ære i, at der er rent, hyggeligt og god mad at købe i kantinen.