Pædagogiske Værdier

Styrket samarbejde med Dagtilbud om overgang
Vi samarbejder med børnehave i et fællesskab med skolen. Vi er på besøg i børnehaverne for at møde børnene inden start og børnehaverne er på besøg hos os. Det er vigtigt at børnene er trygge ved de voksne og SFO´ens faciliteter.

Styrket samarbejde med indskoling
Vi er sammen om at skabe de bedste læringsfællesskaber for børnene. Vi holder fællesmøder for at sikre børnenes trivsel og udvikling. Pædagogerne har deres virke delt på både skole- og SFO-tid og er deltagende i fælles skole/hjem samtaler, samt øvrige arrangementer.

SFO´ernes hverdag

I SFO lægger vi vægt på at understøtte dit barns personlige, sociale og kulturelle udvikling. Børn har brug for at lære at vælge, at kunne sige til og fra. Sådan lærer de at tage ansvar for sig selv når de er sammen med andre mennesker.

I SFO er børnene sammen med deres venner og de kan udvikle nye venskaber. Samtidig sørger vi for at de kan deltage i forskellige aktiviteter inde og ude.
SFO´erne er etableret i skolens lokaler og faciliteter, men vi bruger gerne nærmiljøet.